Kepedulian sorg kakak terhadap adik (manusia dan ksh syg)



nda d nafikan bha kita sbg manusia kdg2 perlukan bantuan org lain smpai dperlukan sikap saling menyayangi satu sama lain. misalnya rasa syg antara kakak and adik, sorg kakakk besa nya akan menjaga adiknya dlm keadaan apapun walaupun kdg2 kakak n adik suka terjadi perselisihan akan tetapi tu besanya cuma sementara dan besanya slps kejadian tu rasa syg terhadap sorg adik akn lbh besar. kakak kdg2 suka mrhkn adik dia akan tetapi sikap ney d lakukan sbb kakak menginginkn adiknya bertindak lbh baik dri kakak, itu sbb salah 1 cara kakak menyayangi adiknya. kakak akan slalu membantu adik dlm keadaan apapun begitu jua sebaliknya. contohnya kakak selalu bertanya lau adik dia ada masalah. dan selesaikan masalah tu sama2 atau pun bg nasihat supaya adik dia kuat ney merupakan tanda kasih syg sorg kakak ma adik dia. rasa ksh syg terhadap apapun perlu kita ada sbb dlm keadaan apa pun atau ma sapa pun yg dilandasari dgn rasa ksh syg akn terasa lbh seronok dan damai. maka saling menyayangi la anda dgn yg lainnya.

actually aku binggung apa yang jadi antara aku ma dia. tiba2 dia marah aku n putuskan hubungan kakak ma adik. sapa nda sedihkan. rasa macam ada bata jak tiba2 jatuh dari langit. mengiggil seluruh badan. tapi nda apa la 2. semoga dia tau n fhm apa yg ada dlm ati aku elama aku tumpang kasih sayang dia. even cuma sementara, tapi skurang2nya aku bersyukur ada jua seorang kakak yang sudi hulurkan bantuan bila aku memerlukan. biar sukar tuk lalui smua ney, apa yg blh aku buat cuma mampu bertahan.

"AKU SAYANG SAMA KAKAK AKU SELAMANYA"
=)


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca.. Datang Lah Lagi..

0 comments:

Post a Comment