Perjalanan Hidup Ini


  • HIDUP INI TIDAK SEMUDAH APA YANG KITA KIRA, TIDAK SEPERTI ORANG MEMBALIKAN TAPAK TANGAN. TAPI HIDUP INI AKAN TERASA INDAH JIKA KITA BOLEH MENERIMA APA YANG KITA MILIKI SEKARANG......


dlm khidupan sehari2 ney aku byk alami hal yg buat aku kdg2 binggung, tapi lau d ikutkan btl hal apa yg buat aku binggung?? fkran kusut, bercelaru, mcm2 rasa. apa sebab timbul dlm diri sndiri atau pun pengaruh dri org lain?? kdg2 bimbang ma diri sndiri, dpt kha atau nda, mngkin aku kdg2 rapuh n nda pecaya ma diri sndiri dgn apa yg aku ada skrg ni, hnya satu pengertian yg hrs kita buat demi capai perbuatan tu menjadikan hal yg akn kita lakukan tuk kpentingan hidup ney. myb dlm hidup yg nda mungkin aku bt dgn apa yg akan aku bg ma org lain tu membuatkan sebuah erti dlm kehidupan ney.

aku perlu sebuah erti kehidupan yg cukup utk bt apa yg akan aku bg ma org yg aku suka n aku sayang dlm hal yg mcm mna aku harus buat?? apa yg akan jadi semestinya dan nda mngkin utk aku bt ngan sndiri dan nda sharusnya aku buat 1 hal yg akn aku bg demi mencapai 1 kesepakatan yg mst tgantung dlm angan2 yg nda pasti. keraguan yg trs menghantui akan slalu ada dlm fkran ney dan nda akan mngkin hilang lau kita nda ubah diri kita sndiri. mngkin dlm khidupan ney byk hal yg nda mngkin tuk kita buat dan nda mngkin juga tuk bg 1 hal yg mst akan terjadi dan mungkin kita dpt buat sesuat hal yg dpt berguna tuk diri sendiri.

mngkin dlm khidupan ney byk hal yg aku pelajari dri tingkah laku yang terbaik hingga yang terburuk. sbb smua org mempunyai kesalahan yg nda dilakukan tuk 1 kali jak, pst 1 saat kita akan menemui hal yg sama, maka dri tu kita harus memiliki sebuah hal yg harus kita ambil dri masalah tu. dlm kehidupan ney aku merasakan sebuah pengalaman yg aku rasa kekadang aku nda ingin menyakiti org lain, tpi knapa aku harus hargai mereka yang sakiti aku?? ada kha aku terlalu syg pd mereka?? ada kha syg tu 1 kesalahan?? jika ingin dihargai maka hargailah org lain jgn lah menggunakan egomu. sbb bg aku ada byk hal yg nda dpt dilupakan dlm hidup ney mskipun kslhan tu kecil, ya aku akui aku cuma diam nda blh berkata apa2. kdg2 ssh tuk kita lupakan. biarlah hidup ney aku jalani dgn sendirinya apa dan apa yg akn terjadi aku pun sndiri nda tau... biar lah angin membawa diri aku terbang ke mana2 saja tanpa arah yang nda pasti.

credit : diri sndiri yg kebinggungan


Di sebuah jalan yang panjang ini terlihatlah pelangi yang menerangi langkah jalan langkahku.

Ebiet G.Ade - Berita Kepada Kawan

Perjalanan ini
Trasa sangat menyedihkan
Sayang engkau tak duduk
Disampingku kawan

Banyak cerita
Yang mestinya kau saksikan
Di tanah kering bebatuan

Tubuhku terguncang
Dihempas batu jalanan
Hati tergetar menatap
kering rerumputan

Perjalanan ini pun
Seperti jadi saksi
Gembala kecil
Menangis sedih ...

Kawan coba dengar apa jawabnya
Ketika di kutanya mengapa
Bapak ibunya tlah lama
mati
Ditelan bencana tanah ini

Sesampainya di laut
Kukabarkan semuanya
Kepada karang kepada ombak
Kepada matahari

Tetapi semua diam
Tetapi semua bisu
Tinggal aku sendiri
Terpaku menatap langit

Barangkali di sana
ada jawabnya
Mengapa di tanahku terjadi bencana

Mungkin Tuhan mulai bosan
Melihat tingkah kita
Yang selalu salah dan bangga
dengan dosa-dosa
Atau alam mulai enggan
Bersahabat dengan kita
Coba kita bertanya pada
Rumput yang bergoyang



PERJALANAN

dlm perjalanan ku ney aku jumpa byk hal yg baru tuk aku jalani. kehidupan yg pnjang tnpa batas waktu yg ada, hidup bgkan angin yg terus menerus mncari celah d mna dpt tempatkn diri pd suatu tempat yg paling jauh. hidup aku skrg hrs aku jalani meskipun berat tuk aku jalani sndiri. hidup kdg2 membinggungkn apa yg harus aku buat d saat aku ingin dpt apa yg aku mau d saat itu jua aku hrs bg tinggal.

berat bg aku buat tu smua, sedih, pilu, akhirnya hidup terasa hampa yg terfkr hnya kenangan yg nda mngkin tuk aku dpt. masa2 umur yg kian meningkat ney aku blh dpt apa yg aku perlukan tuk menuju kehidupan aku d masa akan dtg. byk kebahagiaan yg hrs d fkrkn dan tu smua harus aku miliki. tp mcm mna tuk aku dpt smua tu?? hnya masa dan aku sndiri yg blh jawab. aku rasa, lau aku percaya ma ati aku ney apa yg dikatakannya mst blh buat aku jadi tenang, terasa hidup ini teda beban yg dtg dlm lingkaran kehidupan aku skrg.


Your generated text image


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca.. Datang Lah Lagi..

0 comments:

Post a Comment