Zaman Dulu Kala "SEKOLAH"

SEKOLAH KU TEMPAT MENUNTUT ILMU

-TADIKA KIN KIAU KINARUT-

tadika cina
jap jak cni nda lama sbb penjahat btl 2 budak2 cina
suka buli org jak
lau pun nda selesa ma tandaS dia
hahaha
fhm2 la sendiri

kenangan

baju skul koyak kna tari budak lelaki main kejar2
sua la sapu tgn mo pin sana dkt dada
dia p tarik lae asam jawa bubuk ikan kering belacan garam ajinomoto lada btl 2 budak
free2 bha nampak "tut bhagian kiri" cinabang btl eyh
sabar jak nsb masih budak tpi malu la bha jua
hahaha

lagu skul bahasa cina nda pena aku dpt hafal
org nyanyi, aku blagak tau

-TADIKA SUIS PENGALAT BESAR-

teda pic nya bha adeh
nda jmpa ney
kejap jak jua sana 1tahun jak
belajar arab jak ney

lagu skul nda tau macam mana
nda pena ada

kenangan

1 klaz ma kazen jak
hahaa


-SEKOLAH KEBANGSAAN PENGALAT BESAR PAPAR-

aku d skolah ney nda jua la ma bha dlm 1thn jak la
sebab darjah 1 sem dua aku pindah sua
den darjah 2 pindah lae balik sini skul den darjah 3 pindah lae
brapa kali pindah la 2
best ney skul cni guru pun ok ada 1 cikgu PJK 2 nah lau dia cubit
bedesing pinggang tra biru slh sendiri jua bha sapa srh nda bwa bju PJK

aku skul cney bab dekat kampung aku d papar
2 la senang jak p skul tpi 2 pun kna antar jua
lau balik jak jalan kaki ramai2 ma kazen2 aku
lau time ujan jak nah balut la kasut yg purih 2 dengan plastik supaya nda kan lumpur
nenek aku yg suruh, aku nda mo sbb nanti jalan macam robot mo control2

Gedung Ilmu Yang Tercinta

Warisan Generasi Lama

Tempat Putera-Puteri Kita

Menuntut Ilmu Di Dada

Berusaha Kita Bersama

Berilmu Kita Maju

Berbakti Pada Nusa Bangsa

Kota Kata Yang Satu

Sekolah Yang Tercinta

Aman Makmur Bahagia

Maju Terus Maju

SK Pengalat Besar

Maju Terus Maju

SK Pengalat Besar


tiap2 ari isnin ney mo nyanyi

perhimpunan sebelum balik skul, org slalu awal pagi la kn

ney sama2 beg bha p berhimpun nda tau la skrg pagi kali sua


kenangan


jmpa hantu belakang bilik muzik

katar2 balik uma ketakutan tapi msh budak2 diam2 jak la

den main congkak bwh bilik guru

main kejar2 sana padang yg seluas nda tau brapa 2

nda ada pula aku sukat tau lupa msh budak2 lae mna ingat mo ada blog

c runtuh busut anai2 "jajal btl"

lari2 dlm klaz smpai kna srh bediri atas kerusi

bgaduh?? pena kha entah lupa kali ada


-SEKOLAH KEBANGSAAN BUIT HILL PUTATAN-




Pindah p cni darjah 1 sem 2 sbb ikut ibu "guru rupanya" mengajar cni skul
so anak dia pun ikut la jua pndah tpi nda lama, nda tau napa 2
pindah lae balik darjah 2 p skul lain, darjah 3 baru pindah balik sini
pindah randah bha aku ney ish2 cm apa jak

skul ney 2 tingkat ney 1 atas bukit n 1 lae bawa bukit
dua2 tingkat sua aku rasa sbb darjah 1 n 2 d bwh bukit
darjah 3 smpai 6 d atas bukit asal jak cari cikgu kompom patah kaki naik turun bukit
tpi ada jln pintas d belakang toilet lama tapi 2 jarang jua lalu dorg ckp ada antu
tau2 jak la budak2 masih kan benda2 g2 mmg la takut
ya teda pun d ada2 kan

lagu skul nda dpt d cari ingat jua la tapi takut slh
hahahaha

kenangan

pena kna cubit olh ibu sendiri bab dia guru BM masa darjah 1 "malang tul"
masuk skul jak darjah 3 trs kna cubit olh tecer BM "F" kna anti kali yah
puas kna cubit telinga olh RHINO RICHARD versi malaysia sbb nda siap math
main rebut2 tiang tangki smpai 2 tangki jatuh "ahahaha"
umban pemadam papan tulis d kepala kwn sbb tmpu mengejek "rasa la"
berebut mo ksh bunyi lonceng zaman batu "manual"
paling best "1st knal cinta mungit" hahaha

-SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN DATUK PETER MOJUNTIN PENAMPANG-


Skul menengah pertama n terakhir no pindah2 ody
best skul cni macam pengalaman ada bangga jua la
pelajaran pun ok, tecer smua ok sporting bertempat la kata kan

1 Efisyen
2 Efisyen
3 Efisyen
4 Dedikasi
5 Dedikasi @ Devil

kelas paling nakal tiap2 generasi 5 Dee fuh bangga bha
nakal pun smua berakal ada jua yg masuk University

ada 2 sidang ney skul pagi n ptg
dua2 sidang sua rasa paling best sidang pagi
bgn awal p skul sblm jam 6 nah ambil ko tdur dlm kelas lae

lagu skul sukar d kesan nnt2 jak la k
hahaha

kenangan

terlalu byk ney ponteng klaz n skul
kna denda buat keja amal 2 minggu "slh sndiri"
btapuk dlm toilet masa perhimpuan
buku nilam nda pena antar

tampau byk nda dpt ingat smua
nnt la aku c list satu persatu baca la smpai muntah darah

-INSTITUT LATIHAN TEKNIK DAN PERDAGANGAN-


tmpt paling last aku blajar JPSM 2009
aku ikut program pendandan rambut
jgn main2 arh lulus level ooo
level 1 n 2 Trampil cemerlang

nda pena aku dengar lagu dia macam mna
so abaikan jak la k

kenangan

teda apa2 jua yang best
masa orentasi la 2 minggu seksa jiwa, jiwa kacau
nangis2 jak nda pandai henti kna asrh jln itik la
kimono la, sotong betina la deym btl
terima jak dengan hati yang terbuka

k la cm banyak sua aku merepek ney
ngantuk lae actually mo tunggu c sys
tpi tdur dlu la

daaaa smua
jmpa lagi

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca.. Datang Lah Lagi..

0 comments:

Post a Comment